tirsdag 13. april 2010

Det kribler i magen :)

Åååå så fort det går. Jeg er helt imponert over snekkerne som jobber kjempefort og over Camilla hos Lampholmen som fortsatt tar endringene våre med tålmodighet og ett smil :) For det blir maaaaange små endringer, vi har jo aldri bygd hus før, så da er det jammen ikke lett å tenke over alt heller.


Heldigvis bestemte vi oss for å lage til begge bada før helga, det var i grevens tid; rørleggeren skal i huset i morgen ;P Jeg og Ove har brukt ukesvis om ikke månedsvis på å bestemme oss for hva vi skulle gjøre på badet. Vi forstørret badet i første etasje fordi vi ikke ville lage til begge bada med en gang. Men vi var jo så uerfarne at vi glemte å si fra til Lampholmen om at vi ville ha to avløp på badet (både til dusj og badekar) før plata til huset med rørene i ble støpt! Så derfor har vi lenge vurdert hvilken løsning vi skulle gå for der vi fikk begge deler i ett. Vi klarte ikke å finne noe vi ble fornøyd med, så da gikk vi for 2 bad i steden. Og heldigvis rakk vi det :) Så nå blir en del av walk-in-closet'en min ett lite bad med dusj, åsså tar vi boblebad i 1.etasje. Tror det blir bra :)


I morgen skal jeg masse husting. Først skal jeg bli med Camilla hos Lampholmen til huset for å avgjøre rørplasseringene på nyebadet. Så skal jeg i møte med elektrikeren for å sjekke at alt er som det skal. Og så skal jeg til HTH for å sjekke baderomsinnredninga en siste gang :) Det er så masse som skjer om dagene, at jeg og Ove ikke har tid samtidig, så da tar jeg det alene.


Muren er ferdig nå, og ble veldig fin :) Jeg tror arbeiderne på huset var litt fortvilte da, for vi har plassert den feil, hehe.. Men det ordner seg :) Takk til alle som hjalp oss! Her er noen bilder fra dugnaden:



Glemte å ta "ferdig-bilde", men her er muren litt før den ble ferdig.


Velfortjent matpause :)

Muren snart ferdig :) Helene på inspeksjon i en av sine "lesepauser".


En lekker skitgris etter en dag ved sementblanderen ;P

-Eli Karin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar