fredag 30. april 2010

4 uker til flytting og STOR fremgang :)

Tenk at det er bare 4 uker til vi flytter. Vi gleder oss så sinnsykt!!!! :)

Forrige uke kom alt materialet, og denne uken har store deler av det blitt montert :)

Elektrikeren og rørleggeren er ferdig i denne omgang. Det ble litt av en regning på ekstra til elektrikeren. Her er noen av mange downlightsbokser på plass.


Det går kjempefort fremover. Jeg skrøt litt til snekkerne i dag når jeg var å kikket i huset, men få av de skjønner engelsk, så det var ikke så mye vits ;P De jobber veldig fort. I dag når jeg var der hadde de festet alle takplatene + de var nesten ferdig med veggplatene i 1.etasje. Så nå blir det dugnadshelg på oss, og det blir kjekt :)

Bildet av takplatene og loftsluka i 2.etasje.

Sponplater montert på stue/kjøkken, og klar for egeninnsats :)


Ettermiddagen idag har vi brukt til å kjøpe sparkel og utstyr + kikket på tapet. Vi har bestemt oss for å velge en "ferdigmalt" tapet - en lys ensfarget en. Vi har tatt med oss tapetprøver som vi skal se i lyset til stua vår i morra :) Vi skal også ha en mønstertapet på kortveggen i stua - vi er nok litt uenige om hvilken vi skal ha her, men også disse skal vi teste i morgen.

Walk-in-closet'en er MITT prosjekt :D Her har jeg funnet en dritkul "jentetapet"!! Det kommer kanskje panelplater på dette rommet hvis snekkerne har noe til overs, men hvis ikke: rosa mønstret "jentetapet"!! Joohoo, men om det blir panelplater, så blir det rosa vegg-til-vegg teppe isteden - rosa blir det :)
Alle de siste blogginnleggene har dreid seg om carporten - rett og slett fordi den er det eneste vi har gjort selv. Fremover blir det innlegg om huset innendørs, og det er jo det som er mest spennende! :) Men først litt til om carporten; Ove, Robert og jeg var på øya på søndag å la på vortepapp og isolasjon rundt carporten. Når snekkerne har laget søylene (skal gjøres mandag) og fjernet støttesøylene, skal pappa fylle igjen slik der blir ei lita skråning med blomsterbedd oppå. Idag ble snekkerne ferdig med sportsboda. Vi har forstørret den, og håper det blir plass til bilen, hehe ;P
Her blir lagt masse inntil muren, så her skal være ett blomsterbedd. Stor sportsbod :)
I morra skal Ove & jeg + Robert og Beate (storesøstra til Ove) sparkle. Aldri gjort det før, men satser på det går fint! Mamma kommer å viser oss :) Jeg tror kontoret vårt må ha navneskiltet "Robert" på døra - så mye som han hjelper oss :) Snillingen!!
-Eli Karin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar